Абетка
пішохода
Мета заходу. Поглибити
знання учнів про світлофор, його сигнали. Ознайомити учнів зі значенням деяких знаків, вчити їх розуміти, розрізняти, пояснювати. Ознайомити
з небезпечними місцями для дитячих ігор, переконати в небезпеці проведення ігор на проїзній частині. Розвивати уміння правильно переходити вулицю; бути уважними, спостережливими,
обачними.
Виховувати культуру поведінки на вулиці.
Обладнання. Медіапрезентація
(додається).
Хід
години спілкування
Організація класу.
Повідомлення теми виховного заходу.
Закінчилися літні
канікули. Всі діти поспішають до школи. По-спішають до школи і мешканці
“Шишкиного лісу”. Мудра сова, тітонька Матильда, вийшла на шкільне подвір'я.
Вона з нетерпінням чекала своїх учнів: веселого і непосидючого Коксика, доброго
та працьовитого вовченя Зубка, допитливу мишку Шуню та пустотливу фантазерку
лисичку Веснянку. Йшов час, а їх ніде не було видно. Вони чомусь запізнювались.
Раптом звірята побачили щось дивне.
Гей, триока істото! - голосно
закричав Зубок. - Ми поспішаємо до школи. А ти стоїш на дорозі і блимаєш очима.
Які невиховані учні! Ви хоч
знаєте, хто я?
Ні, ми не знаємо, - чемно
сказала Веснянка.
Ми мешканці “Шишкиного лісу”.
Але у нас є вірні друзі. Це — учні
першого класу. Думаю, що вони нам допо-можуть.
Діти, ви впізнали цю істоту?
Хто це?
Світлофор три ока має,
Він про все розповідає.
Жовтий — стій і роздивись,
Враз замри — не ворушись.
А червоний запалає,
Він іти забороняє.
А зелений засвітився -
Це для тебе шлях відкрився.
Щоб мені допомогти
Небезпечний
шлях пройти,
Там щоденно і щоночі
Триколірні чатують очі -
Червоне, жовте і зелене -
Завжди турбуються про мене.
У світлофора є
своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій трудовий
шлях на залізниці. Перші світлофори були не-зручними — поряд із ними стояла
людина і змінювала скло.
( Гра “Світлофор” )
Отже, жителі
“Шишкиного лісу” зрозуміли, що за триока істота зустрілась їм дорогою. Але далі
були різні знаки, і що вони означали, ніхто з них не знав.
Ой, який гарненький,
червоненький знак, мені він дуже подобається, схожий на м'ячик. Тут певно можна
грати у футбол. І футболіст намальований, --
промуркав Коксик.
Діти, ви згідні? ( Ні,
цей знак означає — рух пішоходів заборонено.)
Мій любий друже, пам'ятай!
Дорогу
не перебігай!
Вмить авто не зупинити,
Можна лиха наробити.
Почухала за вухом Веснянка і
задумалась.
А на цьому знаку, хтось
кудись поспішає. Може в магазин по м'ясо? А ви знаєте, що цей знак означає? (
Пішохідний перехід.)
Усіх врятує пішоходів
Від аварій, травм і бід.
І безпечне, й зручне місце -
Пішохідний перехід.
Не ходіть через дороги
Навпростець — це шлях біди.
Перехід усім нам радий,
Завертайте всі сюди.
Правил руху дотримуйся завжди,
По
тротуарах праворуч ходи,
А де пішохідних доріжок немає,
Вас інше правило оберігає:
Зійдіть
на узбіччя проїжджої частини,
Щоб не знайшла вас нещастя година.
Крокуйте сміливо назустріч машинам,
Щоб
бачити руху повну картину.
Допитлива Шуня задивилась і
задумалась. Вона хотіла похвалитися своїми знаннями, та була невпевнена, тому
промовчала. А учні другого класу знають, що означає цей знак? ( Місце зупинки
автобуса.)
Є
зупинки на маршрутах,
Там ти транспорту чекай.
Стоячи на тротуарі,
На дорогу не ступай,
Рухові не заважай.
Як погано, що немає зі мною
велосипеда. Ох і покатався б я зараз. І вас покатав, бо тут треба кататися,
правда ж? - запитав Зубок. (Ні, цей знак означає — рух на велосипедах
заборонено.)
Висить знак на виднім місці.
В чому є його секрет?
Заборонено
водити
Людям тут велосипед.
Знак усіх застерігає:
“Небезпечне тут катання!”
Весело співаючи,
друзі прямували до школи. Раптом вони побачили “зебру”, що лежала посеред
дороги. Тітонька Матильда розповідала, що є такі смугасті,симпатичні тваринки.
Але чому вона на дорозі?Що ж робити далі?
А ця зебра не проста,
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки
має,
І лежить, а не гуляє.
Хочеш перейти дорогу? -
Вмить прийде на допомогу.
Ступили наші
герої на “зебру”, перейшли дорогу, прибули на шкільне подвір'я, де їх з
нетерпінням чекала вчителька, мудра сова, тітонька Матильда. Встали учні в
рядок і Матильда їм сказала: “Сьогодні ми побуваємо в гостях у учнів 1 класу на
годині спілкування “Абетка пішохода”. Я знаю, що першокласники вам допомагали.
Та урок продовжується і на вас чекає ще багато цікавого, а на учнів — сюрприз.
( Перегляд відео “Уроки безпеки
тітоньки Сови”.)
Чому потрібно знати правила
дорожнього руху? ( Відповіді дітей.)
Щоб не трапилось біди,
Пам'ятай, мій друже,
Що забави на дорозі
Небезпечні дуже.
Дорожні знаки — це твої
Друзі і помічники.
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога безперечно,
Дуже й дуже небезпечна.
Та
як правила ти знаєш
І щодня їх пам'ятаєш,
То, звичайно, що тоді
Де узятися біді?
Коли
вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям
потрібно було дати мову. Цією мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці
всіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складаються
слова, зі слів — речен-ня. У дорожньої мови теж є букви — знаки. Але їх
потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці
сигнали — кружечки, квадрати, трикутники, прямокутники. І невипадково вони
такої форми і такого роз-міру.
Одну групу знаків
розмістили на трикутниках з червоним облямуванням. Світлофор сигналив би їх
жовтим світлом: “Обережно — залізничний переїзд”, “Обережно — діти”, “Обережно
— слизька дорога”, “Обережно — небезпечний поворот”, “Обережно — крутий
спуск”. “Обережно” - попереджують усі ці знаки, і називаються вони попереджувальні.
Другу групу
знаків не випадково розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом.
Світлофор сигналив би ці знаки червоним світлом: “В'їзд заборонено”, “Рух
заборонено”, “Рух мотоциклів заборонено”, “Рух на велоси-педах заборонено”,
“Проїзд закрито”. Усе заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — заборонні.
А ось знаки на
крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному
напрямі, рухатися легковим автомобілям, показують велосипед-ну доріжку, доріжку
для пішоходів. Це знакинаказові.
А знаки на
голубих квадратах підказують, де пішохідний перехід, підземний перехід тощо.
Вони називаються інформаційно-вказівні.
І ще група знаків
— голубі прямокутники з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то
намет, то ліжко тощо. Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поряд —
їдальня, неподалік — медичний пункт, хочете відпо-чити — ось місце для
відпочинку. Це знаки сервісу.
( Дидактичні ігри “Знайди зайвий
знак” і
“Хто не виконує правила
дорожнього руху?” )
Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя здоров'я бережіть,
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А
по дорозі рот не розкривайте,
Щоб і життя, й здоров'я зберегти.
Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде,
Чи
сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока.
Миттєво
транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.
Дорогу виберіть до рідної вам школи
Щоб світлою й безпечною була.
Не грайтеся на вулиці ніколи,
Собі та іншим не бажайте зла.
( Виконання пісні “Про
світлофор”.)
Підведення підсумків виховного
заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар