середа, 14 вересня 2016 р.

Абетка пішохода


 Абетка  пішохода
Мета  заходу.  Поглибити  знання учнів про світлофор, його сигнали. Ознайомити учнів зі значенням деяких знаків, вчити їх розуміти,   розрізняти, пояснювати. Ознайомити з небезпечними місцями для дитячих ігор, переконати в небезпеці проведення ігор на проїзній частині. Розвивати уміння правильно переходити вулицю; бути уважними, спостережливими, обачними.
Виховувати культуру поведінки на вулиці.
Обладнання.  Медіапрезентація (додається).






Хід  години  спілкування
Організація  класу.
Повідомлення  теми  виховного  заходу.
       Закінчилися літні канікули. Всі діти поспішають до школи. По-спішають до школи і мешканці “Шишкиного лісу”. Мудра сова, тітонька Матильда, вийшла на шкільне подвір'я. Вона з нетерпінням чекала своїх учнів: веселого і непосидючого Коксика, доброго та працьовитого вовченя Зубка, допитливу мишку Шуню та пустотливу фантазерку лисичку Веснянку. Йшов час, а їх ніде не було видно. Вони чомусь запізнювались. Раптом звірята побачили щось дивне.
     Гей, триока істото! - голосно закричав Зубок. - Ми поспішаємо до школи. А ти стоїш на дорозі і блимаєш очима.
     Які невиховані учні! Ви хоч знаєте, хто я?
     Ні, ми не знаємо, - чемно сказала Веснянка.
     Ми мешканці “Шишкиного лісу”.
    Але у нас є вірні друзі. Це — учні першого  класу.  Думаю, що вони нам допо-можуть.
     Діти, ви впізнали цю істоту? Хто це?
                        Світлофор три ока має,
                        Він про все розповідає.
                        Жовтий — стій і роздивись,
                        Враз замри — не ворушись.
                        А червоний запалає,
                        Він іти забороняє.
                        А зелений засвітився -
                        Це для тебе шлях відкрився.
                                                Щоб мені допомогти
                                                Небезпечний шлях пройти,
                                                Там щоденно і щоночі
                                                Триколірні чатують очі -
                                                Червоне, жовте і зелене -
                                                Завжди турбуються про мене.
       У світлофора є своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були не-зручними — поряд із ними стояла людина і змінювала скло.
( Гра  “Світлофор” )
       Отже, жителі “Шишкиного лісу” зрозуміли, що за триока істота зустрілась їм дорогою. Але далі були різні знаки, і що вони означали, ніхто з них не знав.
     Ой, який гарненький, червоненький знак, мені він дуже подобається, схожий на м'ячик. Тут певно можна грати у футбол. І футболіст намальований, --   
 промуркав Коксик.
      Діти, ви згідні? ( Ні, цей знак означає — рух пішоходів заборонено.)
                       Мій любий друже, пам'ятай!
                       Дорогу не перебігай!
                       Вмить авто не зупинити,
                       Можна лиха наробити.
     Почухала за вухом Веснянка і задумалась.
     А на цьому знаку, хтось кудись поспішає. Може в магазин по м'ясо? А ви знаєте, що цей знак означає? ( Пішохідний перехід.)
                       Усіх врятує пішоходів
                       Від аварій, травм і бід.
                       І безпечне, й зручне місце -
                       Пішохідний перехід.
                       Не ходіть через дороги
                       Навпростець — це шлях біди.
                       Перехід усім нам радий,
                       Завертайте всі сюди.
                                                Правил руху дотримуйся завжди,
                                                По тротуарах праворуч ходи,
                                                А де пішохідних доріжок немає,
                                                Вас інше правило оберігає:
                                                Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,
                                                Щоб не знайшла вас нещастя година.
                                                Крокуйте сміливо назустріч машинам,
                                                Щоб бачити руху повну картину.
     Допитлива Шуня задивилась і задумалась. Вона хотіла похвалитися своїми знаннями, та була невпевнена, тому промовчала. А учні другого класу знають, що означає цей знак? ( Місце зупинки автобуса.)
                        Є зупинки на маршрутах,
                        Там ти транспорту чекай.
                        Стоячи на тротуарі,
                        На дорогу не ступай,
                        Рухові не заважай.
     Як погано, що немає зі мною велосипеда. Ох і покатався б я зараз. І вас покатав, бо тут треба кататися, правда ж? - запитав Зубок. (Ні, цей знак означає — рух на велосипедах заборонено.)
                       Висить знак на виднім місці.
                       В чому є його секрет?
                       Заборонено водити
                       Людям тут велосипед.
                       Знак усіх застерігає:
                       “Небезпечне тут катання!”
       Весело співаючи, друзі прямували до школи. Раптом вони побачили “зебру”, що лежала посеред дороги. Тітонька Матильда розповідала, що є такі смугасті,симпатичні тваринки. Але чому вона на дорозі?Що ж робити далі?
                       А ця зебра не проста,
                       Без копит і без хвоста,
                       Лиш біленькі смужки має,
                       І лежить, а не гуляє.
                       Хочеш перейти дорогу? -
                       Вмить прийде на допомогу.
       Ступили наші герої на “зебру”, перейшли дорогу, прибули на шкільне подвір'я, де їх з нетерпінням чекала вчителька, мудра сова, тітонька Матильда. Встали учні в рядок і Матильда їм сказала: “Сьогодні ми побуваємо в гостях у учнів 1 класу на годині спілкування “Абетка пішохода”. Я знаю, що першокласники вам допомагали. Та урок продовжується і на вас чекає ще багато цікавого, а на учнів — сюрприз.
( Перегляд відео “Уроки безпеки тітоньки Сови”.)
     Чому потрібно знати правила дорожнього руху? ( Відповіді дітей.)
                        Щоб не трапилось біди,
                        Пам'ятай, мій друже,
                        Що забави на дорозі
                        Небезпечні дуже.
                        Дорожні знаки — це твої
                        Друзі і помічники.
                                                Щоб здоровим завжди бути,
                                                Треба добре те збагнути,
                                                Що дорога безперечно,
                                                Дуже й дуже небезпечна.
                                                Та як правила ти знаєш
                                                І щодня їх пам'ятаєш,
                                                То, звичайно, що тоді
                                                Де узятися біді?
        Коли вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. Цією мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складаються слова, зі слів — речен-ня. У дорожньої мови теж є букви — знаки. Але їх потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали — кружечки, квадрати, трикутники, прямокутники. І невипадково вони такої форми і такого роз-міру.
       Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоним облямуванням. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: “Обережно — залізничний переїзд”, “Обережно — діти”, “Обережно — слизька дорога”, “Обережно — небезпечний поворот”, “Обережно — крутий спуск”.  “Обережно” - попереджують усі ці знаки, і називаються вони попереджувальні.
       Другу групу знаків не випадково розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом. Світлофор сигналив би  ці знаки червоним світлом: “В'їзд заборонено”, “Рух заборонено”, “Рух мотоциклів заборонено”, “Рух на велоси-педах заборонено”, “Проїзд закрито”. Усе заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — заборонні.
       А ось знаки на крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямі, рухатися легковим автомобілям, показують велосипед-ну доріжку, доріжку для пішоходів. Це знакинаказові.
       А знаки на голубих квадратах підказують, де пішохідний перехід, підземний перехід тощо. Вони називаються інформаційно-вказівні.
       І ще група знаків — голубі прямокутники з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжко тощо. Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поряд — їдальня, неподалік — медичний пункт, хочете відпо-чити — ось місце для відпочинку. Це знаки сервісу.
( Дидактичні ігри “Знайди зайвий знак” і
“Хто не виконує правила дорожнього руху?” )
                        Любіть себе та інших поважайте,
                        Своє життя здоров'я бережіть,
                        І правильну дорогу вибирайте,
                        Якщо бажаєте до старості дожить.
                                                 Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
                                                 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
                                                 А по дорозі рот не розкривайте,
                                                 Щоб і життя, й здоров'я зберегти.
                       Бо їде транспорт, всюди перехожі,
                       Хто на роботу, хто з роботи йде,
                       Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
                       А рух не припиняється ніде.
                                                 Летять машини,
                                                 Швидкість в них висока.
                                                 Миттєво транспорт цей не зупинить.
                                                 І хоч дорога, може, й не широка,
                                                 Та через неї, діти, не біжіть.
                        Дорогу виберіть до рідної вам школи
                        Щоб світлою й безпечною була.
                        Не грайтеся на вулиці ніколи,
                        Собі та іншим не бажайте зла.
( Виконання пісні “Про світлофор”.)

Підведення  підсумків  виховного  заходу.


Немає коментарів:

Дописати коментар