пʼятниця, 3 березня 2017 р.

Виготовлення вітальної листівки до свята 8 Березня.


 Тема. Виготовлення вітальної листівки до свята 8 Березня.
Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з папером, ножицями; вчити працювати із шаблонами, розгорткою; розвивати естетичні почуття, початкові навички дизайну; виховувати охайність, відповідальність, взаємодопомогу; почуття поваги, пошани й любові до матері.




 

 

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок вітальної листівки; для індивідуального користування — аркуш кольорового картону, кольоровий папір, олівець, лінійка, ножиці, клей ПВА, пензлик для клею, шаблони.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
1. Вступна бесіда
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте. Хто це?.. (Мама).
- Діти , а які ви знаєте прислів’я про матусю ? (Діти згадують прислів’я і пояснюють їх.)
1) Хто матір забуває, того Бог карає.
2) Мати одною рукою б’є, а другою пестить.
3) На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.
4) У дитини заболить пальчик, а у матері — серце.
5) Рада б мати для дітей небо прихилити та зорями вкрити.
2. Продовження бесіди.
Учні добирають слова ознаки та дії. ( Діти по черзі називають ознаки та дії про мамусю).
— Звичайно, напередодні 8 Березня ми розповідаємо про матусю. Про найголовнішу людину у нашому житті.
- Послухайте вірші, які діти підготували вдома. (Учні розповідають вірш
 виходячи до дошки. Показ слайдів.)
А ще кожен хоче приготувати подарунки своїй матері, хоче віддячити їй за недоспані ночі, ласкаву усмішку, смачні сніданки, обіди та вечері і просто за те, що вона у нього є. Маленькі діти не можуть подарувати матусі коштовні прикраси, проте в них є вмілі рученятка, що можуть виготовити справжній дорогий подарунок — вітальну листівку.
(Демонстрація зразка листівки.)
ІІІ. АНАЛІЗ ЗРАЗКА ВИРОБУ
Уважно роздивіться листівку.
— Що зображено на вітальній листівці? Як вона виготовлена ?(напівоб»єною аплікацією).
— Скільки пелюсток має квітка?
— Яким способом виготовлені пелюстки (способом симетричного вирізування)?
— Папір якого кольору використаний для виготовлення квітки й листочків?
— Папір якого кольору також можна використати для квітки?
— Як наклеєні пелюстки?

Отже, вітальна листівка виготовляється з аркуша кольорового картону, складеного навпіл. Верхній аркуш зрізаний під кутом. Пелюстки квітки наклеєні на нижньому аркуші, а стебло і листя — на верхньому. Пелюстки квітки приклеєні до основи лише однією половинкою, а інша піднята вгору — так ми одержимо напівоб'ємну аплікацію.
ІV. ІНСТРУКТАЖ
Послідовність виготовлення вітальної листівки (слайд).
1. Інструктаж учителя з техніки безпеки. (Учитель нагадує правила безпечної праці.)                           
— Як потрібно передавати ножиці?
— Чому необхідно ножиці зберігати у пеналі?
— За чим потрібно стежити, коли ріжете ножицями?
1. Складіть аркуш альбомного паперу навпіл по довжині (1).
2. Проведіть за допомогою лінійки та олівця лінію зрізу на верхньому аркуші (2). Відріжте частину верхнього аркуша (3).
3. Визначте розмір квітки; вона має розміститись у верхній частині нижнього аркуша листівки.

Виріжте смужку кольорового паперу, ширина якої дорівнює довжині пелюстки та складіть її «гармошкою» (4). Намалюйте пелюстки із симетричним вирізуванням, виріжте за контурами.
4. На верхній частині заготовки розмітьте пелюстку (5).
5. Виріжте 12 пелюсток.
6. Виріжте з аркуша зеленого паперу смужку, ширина якої дорівнює довжині листка. Складіть її вчетверо, розмітьте листок і виріжте (6).
7. Розмітьте і виріжте стебло квітки (7).
8. Розкладіть деталі на основі та приклейте (8).

Учні, яким складно виготовити листівку самостійно, вчитель допомагає їм.
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА
Учні виконують завдання. Учитель спостерігає за роботою, надає додаткові консультації, допомагає, слідкує за дотриманням правил безпечної праці та порядком на робочих місцях.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
— Яке свято ми відзначаємо навесні?
— Як можна привітати мам, бабусь, сестричок зі святом?
— Що виготовляли на уроці?
— Яке призначення виготовленої вами листівки? Кому ви її подаруєте?
— Чи сподобалась вам робота на уроці?

Учитель узагальнює відповіді учнів, перевіряє роботу, відзначає кращі, оцінює їх.
- А кінець нашого уроку , я хочу закінчити такими словами.

Ще в колисці немовля
Слово мама вимовля.
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, матінка, матуся.
Мама, мамочка, мамуся! —
Називаю тебе я, рідна ненечко моя!

VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Немає коментарів:

Дописати коментар