понеділок, 29 травня 2017 р.

Екскурсія до річки Добра

29 травня 2017 року вихованці 1 класу здійснили екскурсію до річки Добра.

Завдання екскурсії:  продовжувати знайомити дітей  з природою рідного краю;  ознайомити учнів із рослинним і тваринним світом водойм рідного краю; закріпити знання про водойми та їх значення; сприяти розвитку спостережливості, уяви;  виховувати бережливе ставлення до водойм.

ХІД ЕКСКУРСІЇ
I.  Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети екскурсії
—  Відгадайте загадку.
Стоїть корито, повне води налито. (Озеро)
—  Які водойми є у вашому місті чи селі?
Інструктаж із техніки безпеки під час перебування біля водойми
—  Пригадайте: якими є правила поведінки серед природи?
—  Сьогодні ми будемо спостерігати за рослинним і тваринним світом водойми, ви дізнаєтеся більше цікавого матеріалу про водойми рідного краю.
III. Проведення екскурсії
—  Проведемо дослідження водойми.
—  Огляньте водойму. Де ми знаходимось?
—  Як називається водойма?
—  Розгляньте береги. Яка форма її берегів?
—  Що ви бачите?
—  Які рослини ростуть на берегах водойми?
—  Які дерева ростуть біля водойми?
—  Подивіться на ті рослини, які ростуть у водоймі.
—  Як ви гадаєте, чому вони саме там ростуть? Назвіть рослини, які ви впізнали.
—  Розгляньте «зелені острівці» вдалині. З чого вони утворені? Так, вони утворені з дрібненьких рослин.
—  Розглянемо ряску. Вона відіграє значну роль у житті водойми. Ряска вбирає вуглекислий газ і виділяє багато кисню, очищає воду стоячих водойм. Ще цю рослину поїдають водоплавні птахи, ондатри, нутрії. А ще бувають «острівці» із глечиків жовтих, стрілолиста звичайного тощо.
—  Чи є на поверхні водойми такі рослини: латаття біле, глечики жовті, ряска?
—  Поспостерігайте за тваринами водойми.
—  Які тварини живуть на поверхні води?
—  Хто побачив і може назвати комах?
—  Давайте поспостерігаємо за водомірною. Як вона рухається? Чому її так назвали? Кого вона вам нагадує? Так, павука, який рухається по поверхні озера, як на ковзанах. Які в неї кінцівки? Яке забарвлення і чому?
—  Розгляньте вертячку. На кого вона схожа? Так, цей жук весь час крутиться. Рухається вертячка значно швидше водомірки.
—  Яких комах найчастіше можна зустріти над озером? Так, це різноманітні метелики, які є окрасою зовнішнього середовища. А що вони тут роблять?
—  А зараз перейдемо в інше місце праворуч, де менше рослинності, і спробуємо поспостерігати за іншими мешканцями річки. За якими саме? Відгадайте!
• У воді вона живе,
Немає дзьоба, а клює. (Риба)
• Має клешні й довгі вуса,
Я і сам його боюся;
Він щипає, мов гусак,
Ну, а звуть щипаку... (рак).
• У водоймі проживає;
Цілий день пісні співає.
Все зелене це малятко,
Воно зветься... (жабенятко).
IV. Підсумок екскурсії
—  Де ми побували на екскурсії?
—  Які зміни в природі ви помітили?
—  Який рослинний світ водойми ви запам’ятали?
—  Назвіть представників тваринного світу водойми.
—  Яких комах і птахів можна зустріти поблизу водойми?
—  Як потрібно дбати про охорону життя біля річки?
—  Розкажіть удома про екскурсію.






Немає коментарів:

Дописати коментар