Завдання екскурсії:
продовжувати знайомити дітей з природою рідного краю; ознайомити учнів із рослинним і тваринним світом водойм рідного краю; закріпити знання про водойми та
їх значення; сприяти
розвитку спостережливості, уяви; виховувати
бережливе ставлення до водойм.
I. Організаційний
момент
II. Повідомлення теми і мети екскурсії
— Відгадайте
загадку.
Стоїть корито, повне води налито. (Озеро)
— Які водойми є у
вашому місті чи селі?
Інструктаж із техніки безпеки під час перебування біля водойми
— Пригадайте:
якими є правила поведінки серед природи?
— Сьогодні ми
будемо спостерігати за рослинним і тваринним світом водойми, ви дізнаєтеся
більше цікавого матеріалу про водойми рідного краю.
— Проведемо
дослідження водойми.
— Огляньте
водойму. Де ми знаходимось?
— Як називається
водойма?
— Розгляньте
береги. Яка форма її берегів?
— Що ви бачите?
— Які рослини
ростуть на берегах водойми?
— Які дерева
ростуть біля водойми?
— Подивіться на ті
рослини, які ростуть у водоймі.
— Розгляньте
«зелені острівці» вдалині. З чого вони утворені? Так, вони утворені з
дрібненьких рослин.
— Розглянемо
ряску. Вона відіграє значну роль у житті водойми. Ряска вбирає вуглекислий газ
і виділяє багато кисню, очищає воду стоячих водойм. Ще цю рослину поїдають
водоплавні птахи, ондатри, нутрії. А ще бувають «острівці» із глечиків жовтих,
стрілолиста звичайного тощо.
— Чи є на поверхні
водойми такі рослини: латаття біле, глечики жовті, ряска?
— Які тварини
живуть на поверхні води?
— Хто побачив і
може назвати комах?
— Давайте
поспостерігаємо за водомірною. Як вона рухається? Чому її так назвали? Кого
вона вам нагадує? Так, павука, який рухається по поверхні озера, як на
ковзанах. Які в неї кінцівки? Яке забарвлення і чому?
— Розгляньте
вертячку. На кого вона схожа? Так, цей жук весь час крутиться. Рухається
вертячка значно швидше водомірки.
— Яких комах
найчастіше можна зустріти над озером? Так, це різноманітні метелики, які є
окрасою зовнішнього середовища. А що вони тут роблять?
— А зараз
перейдемо в інше місце праворуч, де менше рослинності, і спробуємо поспостерігати
за іншими мешканцями річки. За якими саме? Відгадайте!
Немає дзьоба, а клює. (Риба)
• Має клешні й довгі вуса,
Я і сам його боюся;
Він щипає, мов гусак,
Ну, а звуть щипаку... (рак).
• У водоймі проживає;
Цілий день пісні співає.
Все зелене це малятко,
Воно зветься... (жабенятко).
IV. Підсумок екскурсії
— Де ми побували
на екскурсії?
— Які зміни в
природі ви помітили?
— Який рослинний
світ водойми ви запам’ятали?
— Назвіть
представників тваринного світу водойми.
— Яких комах і
птахів можна зустріти поблизу водойми?
— Як потрібно дбати
про охорону життя біля річки?
— Розкажіть удома
про екскурсію.
Немає коментарів:
Дописати коментар