Тема. Закріплення випадків додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією
чисел. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: закріплювати
вміння додавати і віднімати числа, яке ґрунтується на знаннях нумерації чисел
першої сотні; розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього
доданка; виховувати старанність, любов до природи.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, комп’ютер, проектор.
І. Підготовка учнів до сприйняття
знань.
а)- Діти, пригадайте чим ми займаємось на уроках математики ?(«Асоціативний
кущ»)
Математика
(Лічимо, міркуємо, порівнюємо, розв’язуємо, відповідаємо, складаємо
задачі.)
-Усе це ми будемо продовжувати виконувати сьогодні на уроці.
б) Оголошення теми уроку
ІІ. Контроль, корекція та
закріплення знань.
1. Робота в зошиті
а) Хвилинка каліграфії: письмо цифри 4
2. Бесіда:
– До нас
на урок завітає незвичайна гостя, а хто саме, ви дізнаєтесь, відгадавши
загадку.
У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Осінь скликає дітей у школу. Ця
чарівниця блукала у нас за вікном, спостерігала за вашим навчанням і вирішила
побувати на нашому уроці. Вона принесла багато цікавих завдань і хоче
перевірити, як ви навчилися рахувати, розв’язувати задачі.
(Осінь приносить учням завдання)
3. Фронтальна робота. "Мозковий штурм"
Розумова розминка
- Порахуйте від 16 до 25, від 80 до 96.
- Назвіть пропущені числа: 90, … , 92, 93,…,…,96,…,98,99,… .
- Полічіть десятками до 100.
- Назвіть двоцифрові числа:
8,12,40,65,89,100.
- Як називаються числа при додаванні
?
- Як називаються числа при
відніманні ?
- Сформулюйте переставний закон
додавання.
- Молодці діти ! З першим завданням
осені ви справились, а тепер вона хоче, щоб ви в зошитах записали математичний
диктант.
4. Математичний диктант.
- Запишіть число, яке складається
з 1 дес. 6 од.; 2 дес. 7 од.; 3 дес. 1 од.; 4 дес. 2 од.;
5дес. 6 од.; 6 дес. 8 од.; 7 дес.
9 од.
- Запишіть «сусідів» чисел: 28,
45, 82.
- Розкладіть числа 25, 41, 61,
66, 72 на розрядні доданки.
Взаємоперевірка.
(Обміняйтеся зошитами та
перевірте математичний диктант)
- Наступним завданням від нашої
гості, буде самостійна робота.
5. Робота з підручником: самостійне виконання прикладів №302
(4 учні виконують завдання на
індивідуальних картках)
Індивідуальна
робота з картками.
Картка 1.
Обчислити
приклади.
60 + 9
= 98 – 8 =
40 + 1 = 57 – 50 =
18 – 8 = 57 – 7 =
Картка 2.
Обчислити приклади.
61 + 1 = 35 – 5 =
61 – 1 = 42 – 2 =
Картка 3.
Обчислити приклади.
40 + 8 = 45 – 40 =
47 – 7 = 50 + 6 =
81 – 1 = 67 – 60 =
Картка 4.
Обчислити приклади.
12 – 6 = 32 – 30 =
16 – 9 = 48 – 40 =
7 + 5 = 52 – 2 =
Презентація результатів
самостійної роботи.
6. Розв’язування задачі на знаходження третього доданка.
Коли осінь загляне в сад,
Наллється соком виноград.
І пізні яблука ранет
Солодкі стануть, наче мед.
- Із саду осінь принесла задачу.
У трьох ящиках 29 кг яблук. У
першому ящику 5 кг яблук, у другому – 4 кг яблук, а решта яблук у третьому
ящику. Скільки кг яблук у третьому ящику ?
( Розв’язок задачі записується на
дошці та в зошитах )
7. Фізкультхвилинка
- Які ви молодці ! Але ви, певно,
стомилися. Давайте перепочинемо, а заодно виконаємо вправи, що допоможуть зняти
втому.
8. - Осінь хоче з вами трішки погратися і приготувала гру «Знайди зайве
число»
40, 20, 30, 43, 90.
6, 7, 8, 4, 21.
21, 35, 56, 100, 99.
9. Робота в групах .
- А тепер вона хоче перевірити,
як ви вмієте працювати у групах.
( Учитель ділить клас на чотири
групи, кожній з яких дає завдання )
1 гр.
Порівняти вирази.
30 + 7 … 36
68
– 8 … 60
25 – 5 … 25 – 1 48 – 8 … 48
– 40
2 гр.
Обчислити приклади.
(35 – 30)
+ 6 = 10
+ (37 – 30) =
7+ (28 –
20) = 12
- (67 – 60 ) =
3гр.
Записати
в порядку зростання числа
16, 48,
39, 25, 44, 28, 56, 68, 72, 95
4 гр.
Розв’язати
задачу.
На дереві
сиділо 16 птахів. З них 8 горобців, 2 синички, а решта – ворони. Скільки ворон
сиділо на дереві ?
Презентація роботи груп
10. Робота над геометричним матеріалом.
- А зараз осінь пограється з вами у гру «Мозаїка» .Вона хоче
перевірити, чи знаєте ви геометричні фігури.
З яких фігур складено будиночок ?
Порахуй їх.
- Скільки
у трикутнику кутів, сторін ?
- Скільки
у чотирикутнику кутів, сторін ?
- Молодці
діти ! Ви гарно розрізняєте геометричні фігури.
ІІІ. Підсумок уроку.
- Ось і завершується наш урок. Осінь отримала велике задоволення від вашої
роботи на уроці. Покажіть за допомогою смайлика, з яким настроєм ви залишаєте
цей урок.
Оцінювання.
Домашнє завдання: №305, 306.
Немає коментарів:
Дописати коментар